CASA DOLCE CASA

och jag kan äntligen göra precis vad jag vill när jag känner för det!
men det har faktiskt varit skitroligt i Rom. fick bo hos en gullig familj också.
första dagen/kvällen var inte så rolig eftersom vi bara fick gå runt på stan och aldrig kom in på någon bar för det var fullt överallt så tillslut satt jag och några främlingar i en park i ett iskallt Rom.
men det var såklart enda dagen man kände att det var skit att vara där. inte undra på att vi var trötta och sura, hade ju rest hela natten och morgonen, sen hade inte italienarna organiserat eller planerat något speciellt så alla gick åt olika håll.
så alla andra dagar var det toppen. vissa dagar regn, vissa supersol! har sett en massa fint, b la St Peters krykan som var skithäftigt!! var även på fotboll (Lazio-Sampodoria) och så var vi i en jättegammal stad som heter Tivoli. Där skulle man bo va.. och så har vi sett för många kyrkor. och ätit för mycket. pizza, vitt bröd, pasta, choklad, choklad och choklad. lite smått överviktig nu så hälsan är inte på topp. blir träning och nyttig mat från och med nu. hehehe

men nä, fan vad roligt vi har haft det ! lärt känna italienarna ännu bättre och känns lite tråkigt att inte veta när man träffar dem igen. men har ju slängt i en slant i fontana di trevi så nån gång kommer jag åka tillbaka. men då bo på ett hotell eller vandrahem, Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0